Złożenie skanu wniosku i pozostałych dokumentów nie jest wystarczające.
Dokumenty muszą być opatrzone: kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym.
Aby dokumenty mogły zostać uznane za skuteczne poświadczone za zgodność z oryginałem, w rozumieniu przepisów art. 76a § 2a Kpa przez występującego w sprawie pełnomocnika, będącego adwokatem lub radcą prawnym, niezbędnym jest opatrzenie poświadczanego dokumentu odrębnym podpisem elektronicznym, zawierającym oświadczenie o jego zgodności z oryginałem. Nie jest wystarczające w tym wypadku złożenie takiego oświadczenia w odrębnym piśmie, które zostałoby opatrzone podpisem elektronicznym.
W razie dokonywania poświadczenia za zgodność z oryginałem przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego albo podpisu osobistego za niezbędne elementy tego rodzaju poświadczenia należy uznać przynajmniej te elementy, które niewątpliwie konstytuują istnienie poświadczenia, a zatem podpis pełnomocnika strony będącego adwokatem lub radcą prawnym, datę i oznaczenie miejsca jego sporządzenia.